2007年9月9日

大竹象鼻蟲

好耐無咁勤力, 因為昨日去左影蟲, 心情靚靚, 成日都咁開心!
而且除了水浮蓮, 還遇到特別的事件, 印象深刻. 昨天見到這一隻大竹象鼻蟲倒在地上掙扎, 牠屬鞘翅目(即是甲蟲)象甲(象鼻蟲)科, 又叫大竹象或直錐象(圖鑑名字), 但我喜歡大竹象鼻蟲, 型D. 作為生態拍攝者, 我應該拍攝牠被蟻肢解, 搬回蟻巢儲存或享用, 牠應該是降落時失足反轉左, 螞蟻們剛發現牠開始進攻...自從03年後, 我未遇過大竹象鼻蟲, 救牠嗎?


終於, 拍攝大竹象鼻蟲的慾望戰勝了拍攝牠被肢解的想法...先用口吹吹...螞蟻們驚慌四散...我伸出一隻食指輕放在牠上面...牠便捉緊我的食指在上面休息...
注意: 未有對蟲仔有認識切勿摹仿, 以免認錯蟲生危險.

這隻受驚的大竹象, 是食竹為生, 沒有什麼危險性, 我就這樣掛彩了! 牠腳部脛節部分, 是用來緊捉住竹子固定身體, 現在緊捉住我的手指....
牠的脛節原來好尖, 結果開始插左入手指少少滲血...我唔怕痛, 但佢仍然好驚唔放手, 我將牠放近竹旁等牠爬去竹, 等左一陣都唔得, 最後唯有用手拉佢放手, 但又要小心唔好整傷佢...結果手指頭拉時割開左兩條5mm左右的小傷口, 損失少量血, 牠完好無缺, 好彩! 然後放牠回竹枝上, 影完相, 呼.....飛走了! 拜拜!

註: 下圖左邊伸出的前腳最前一段橙色部分便是脛節.


這是03年在海下灣見到的大竹象鼻蟲, 之前一篇網誌說過, 牠的咀在象鼻尖端, 用來咬穿竹的表面, 伸進入內部吸食汁液, 牠全長一吋多一點, 是香港最大的象鼻蟲.


下圖可看牠如何捉住竹枝, 腳尖的附肢用來向上爬時使用, 所以進食不必用.


看! 鉗得好緊呀!!


牠喜歡吃堅硬竹枝.

象鼻蟲的頭部很特別, 很似遊戲機的手掣控制桿, 可作有限度的轉動. 想想米缸內的穀牛及迷你的長吻象鼻蟲, 就像一隻狗跟一輛貨櫃車的比例!

4 則留言:

  1. 我諗起許哥今日同我講一套外國電視劇:女主角係解剖官,佢有特殊能力感應到受害者,就會回到過去,於是佢阻止兇案發生;到Season2,劇情一轉到男主角,佢有同樣能力,但佢目的係阻止女主角,因為佢認為女主角是正在干擾時空秩序 你究竟應該救得一命得一命,還是任由大自然的汰弱留強?

    回覆刪除
  2. 救得就救啦!!!  最緊要係活得開心.

    回覆刪除
  3. 你雖然救左隻大竹象鼻蟲,但同時亦抹殺左螞蟻令佢地失去食糧,天然的食物鍊亦被你影響,咁算『救』嗎?

    回覆刪除
  4. 吹兄悟性果然高!  有一D行為就好肯定唔可以做, 如胡亂殺害不同動植物等, 但呢一個問題係討論左好耐, 現在最多人亦接受係唔好理, 由得佢被螞蟻食, 我都傾向呢一個方向, 但我又唔會話強制性一定唔好搞, 始終一踏入大自然已經影響緊, 行行下都會不小心踏死一些, 只有叫自己多留意, 如果今次象鼻蟲已經死死下, 我當然由得佢啦, 不過見到佢掙扎得咁勁, 都係一個唔小心, 加上私心想影相就救左佢. 人類其實就是唔喜歡適者生存呢一個道理, 所以要改變世界, 大自然是很殘酷的, 一不小心, 受傷, 年少老弱就要面對淘汰死亡, 人類因為有道德愛心, 所以會加倍愛護老少傷殘, 人人都不想自己被淘汰, 於是跟大自然形成相反的情況, 那...人類如何才能找到出路? 我答不上, 亦無能力改變其他人, 還是安安份份, 做個小市民.

    回覆刪除